Welcome the all blogger yg dah pun singgah sini..
AsiaCube - The Best Free Social Exchange Site!

Apakah Ciptaan Allah Yang Paling Kuat ? ?

Assalamualaikum w.b.t.

Bismillahirrahmanrrahim..

ok semua, say c.h.e.e.s.e.! gud  ^ . ^ hehehehe...dah lame tak usik mengusik dengan korang2... rindu rasenye... ecewah! hahaha..ok, refer dari tajuk topik, fatin tergerak hati nak share something yang fatin dah baca based from BUKU INI, di halaman 85 hingga 86...

ini disebutkan oleh Nabi Muhammad di dalam kata2nya..

"" Allah mencipta bumi, lalu bumi bergetar, kemudian Allah menciptakan gunung dengan kekuatan yang sama dengan bumi, ternyata bumi terdiam."



para Malaikat kehairanan dengan penciptaan gunung itu, mereka bertanya kepada Allah, "Wahai Allah, adakah satu  perkara yang kamu cipta yang lebih kuat dari gunung?" Allah menjawab, "Ada, iaitu besi."



kemudian para Malaikat bertanya< "Wahai Allah, adakah yang kamu cipta yang lebih kuat daripada besi?" Allah menjawab, "Ada, iaitu air."



para Malaikat terus bertanya, "Wahai Allah, adakah yang kamu cipta yang lebih kuat dari air itu?"Allah menjawab, "ada, iaitu angin."



akhirnya para malaikay bertanya "Wahai Allah, adakah yang kamu cipta yang lebih kuat daripada semua itu?" allah menjawab, "Ada, iaitu amalan manusia yang mengeluarkan sedekah dengan tangan kanannya sementara tangan kirinya tidak mengetahui."

p/s : banyakkan lah amalan bersedekah ^ . ^



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...