Welcome the all blogger yg dah pun singgah sini..
AsiaCube - The Best Free Social Exchange Site!

---> Doa Tika Malam Menjelma <---

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum w.b.t..



Tika malam menjelma
 bayangan semalam menerpa satu persatu 
ligat berputar difikiranku
suasana sepi, sunyi, tenang
tapi jiwa aku meronta sendirian
hati aku menjerit kesakitan
dek penyesalan atas dosa2 semalam
ah! mengapa dulu  begitu mudah 
aku lena dibuai mimpi dunia
yang tidak menjanjikan syurga
yang hanya menjauhkan aku
dari Sang Penciptaku!
aku manusia biasa
aku manusia lemah
aku manusia hina
tapi aku tidak akan semudahnya
membiarkan diri hanyut terus-terusan
lena diulit mimpi
biar diri hidup dicelah2 manusia 
yang hanya mengejar kepuasan diri
dan akhirnya merugikan diri sendiri
hanya penyesalan yang menemani
ketika diri tersedar dari noda2 semalam
Ya Tuhan!
malunya aku pada Mu
malunya aku pada kekasihmu, Muhammad S.A.W
malunya aku pada diri sendiri
malunya aku ketika di padang mahsyar nanti
Sungguh agung kekuasaan Mu
Engkau tetap memberi peluang
membuka pintu taubat
mendengar aduan dan tangisan
biarpun hamba2 Mu ini
melakukan dosa yang amat besar!
Ya Rahman! Ya Rahim!
bukakanlah pintu hati kami
untuk menerima hidayah Mu
lindungilah kami dari kejahatan dunia
hindarilah kami dari kemungkaran
janganlah Engkau pesongkan hati kami
sesudah Engkau tetapkannya 
di jalan yang benar... 
jalan yang menuju Sirotol Mustaqim...
Sesungguhnya aku ingin mati
dalam keadaan...
aku benar2 mencintaiMu...
Mencintai agama Mu Ya Ilahi..

p/s : tadahlah tangan dan mengadulah pada Allah, tidak kira dalam senangmu mahupun dukamu..Dia Maha mendengar lagi Maha Mengasihani... Amiin...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...