Welcome the all blogger yg dah pun singgah sini..
AsiaCube - The Best Free Social Exchange Site!

On 5 January 2012


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, bersyukurnya fatin tidak terkira dengan rezeki2 yang Allah berikan dalam bulan ini (bermula penghujung  November, Disember 2011 hinggalah Bulan Muharram dan Safar 1433J )huhuhu…hikmah yang Engkau sembunyikan telah membuka mata hatiku = . = meski aku mengerti hidup ini tidak sentiasa indah, tapi aku yakin dengan takdir yang telah kau ciptakan, pasti segalanya akan ku jalani dengan indah dan tabah J

Firstly, akhir bulan November  telah ditakdirkan perkenalan antara aku dan dia atas persetujuan jua restu keluarga, juga dengan izin Allah J cerita ini biarlah menjadi rahsia kami dan Sang Pencipta…

Secondly,  Allah kurniakan pula aku kejayaan untuk menghadiri temuduga di UiTM untuk kos pendidikan jasmani & kesihatan pd 17 Disember 2011…biarpun lari dari apa yang ku harapkan, aku tetap bersyukur aku diberi peluang juga akhirnya setelah sekian lama menunggu..

Thirdly, aku berjaya melawan fobia yang sekian lama tercipta, nk tau apa? Fobia bawak motorsikal je, adhuinye pun… ada kisah knp aku fobia, dipendekkan cerita, sampai gusi aku hancur and operation dilakukan dgn cara mengambil sedikit daging lelangit kiri ku untuk menutup gusiku yang hancur, ok stop smpai situ je storynye J aku dah dapat lesen!!! Indahnya nikmat Allah bagi, terasa sangat2 walaupun mungkin ianya lihat seperti perkara remeh..

Fourthly, aku diberi peluang sekali lagi untuk menghadiri temuduga di UPSI untuk kos Pendidikan Awal kanak2 & Pendidikan Jasmani…Ya Allah, agung sungguh takdirMu :’) tak cukup dengan itu, aku dapat sahabat baru! Adila Sabiha budak Ganu deh J baik, cantik, peramah! Alhamdulillah J

Fifthly, thanks a lot credit to Encik Rahim, Uncle Steven, Encik Jais and semua tenaga pengajar AMIS       ( akademi memandu Indah Sabak ) ni lah tempat aku kena repeat, sbb bukit ni lah aku gagal --->



akhirnya hari ni, 5 Januari 2012 bersamaan 11 Safar 1433 H, aku lulus untuk dapatkan lesen motorkar *bhsa skema* a.k.a kereta J actually ni pun ulangan, sebelum ni test jpj jalan raya lulus, tapi tang bukit failed! And hari ni, berjaya jugak ku tawan bukit tggi yang menawan sgt2 tuh! Hehehehe…

Lepas je lulus naik bukit, parking and 3 penjuru, turun kereta aku rasa nak menjerit and sujud syukur je kat situ..seriously! aku puas hati sebab akhirnya aku dapat tengok senyuman ibu and abah atas kejayaan aku dapat lesen, even I know it’s just a simple thing…! Anyway, the important thing here, tanpa izin Allah, pasti semua ini tak kan terjadi dalam hidup aku J indah kan takdir Allah untuk fatin?? Fatin amat2 berterima kasih kepada mereka2 yg bnyk menyokong jatuh bangun fatin…

p/s : anyway, tadi(5 Jan 2012) kat AMIS saya terjumpa dan sempat berborak dengan Kak Maisara yg comel and ayu, sapa tu? Rahsia J

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...